SPORT HEINONEN
Tapahtumamarkkinointi toi näkyvyyttä ja uusia asiakkaita
Sport Heinonen on liikunta- ja urheiluvarusteiden erikoisliike, joka palvelee aktiiviliikkujia ja urheilijoita laadukkailla tuotteilla ja asiantuntevalla palvelulla. Yritys halusi lisätä näkyvyyttään ja vahvistaa asiakaskuntaansa Himos Winter Trail -tapahtuman yhteydessä, joka houkuttelee vuosittain suuren joukon polkujuoksijoita ja talviurheilun ystäviä.
Sport Heinonen valitsi Dimman kumppanikseen tapahtumamarkkinoinnin suunnitteluun ja toteutukseen. Kampanjan tavoitteena oli lisätä brändin tunnettuutta, houkutella uusia asiakkaita ja kasvattaa myyntiä tapahtuman aikana. Dimma suunnitteli kampanjakokonaisuuden, joka sisälsi strategisen suunnittelun, kohderyhmien määrittelyn sekä monikanavaisen viestinnän toteutuksen.
Yksi kampanjan keskeisistä osa-alueista oli kampanjatuotteiden valinta ja esille tuonti. Sport Heinonen halusi hyödyntää tapahtumaa asiakasvirran lisäämiseen ja tarjosi houkuttelevia kampanjatuotteita, jotka olivat räätälöity Himos Winter Trail -osallistujien tarpeisiin. Dimma vastasi myös digitaalisen markkinoinnin materiaalien suunnittelusta, kuten some-mainoksista, uutiskirjeistä, joiden avulla tavoitettiin laaja yleisö ennen tapahtumaa


Osana markkinointikokonaisuutta Dimma toteutti asiakasrekisterin rikastamisen, mikä mahdollisti tarkemman kohdentamisen tulevissa markkinointitoimenpiteissä. Kampanjan yhteydessä kerättiin uusia asiakasliidejä ja kasvatettiin Sport Heinosen sähköpostirekisteriä, mikä parantaa yrityksen mahdollisuuksia tavoittaa oikeat asiakkaat myös tulevaisuudessa.
Tapahtumassa tarvittavat printtimateriaalit, kuten bannerit, esitteet ja myyntipisteen visuaalinen ilme, suunniteltiin osaksi kampanjan kokonaisuutta. Näiden avulla varmistettiin, että Sport Heinosen brändi näkyi selkeästi ja houkuttelevasti tapahtumaympäristössä.
Dimman toteuttama tapahtumamarkkinointi auttoi Sport Heinosta saamaan maksimaalisen hyödyn Himos Winter Trail -tapahtumasta. Kampanja lisäsi yrityksen tunnettuutta, toi uusia asiakkaita ja kasvatti myyntiä tapahtuman aikana sekä sen jälkeen. Kokonaisuus osoitti, kuinka hyvin suunniteltu tapahtumamarkkinointi voi vahvistaa urheilualan yrityksen asemaa ja asiakaskuntaa.
