Dimma

Mitä markkinoinnin automaatio on?

Markkinoinnin automaatio tarkoittaa lyhyesti sanottuna markkinoinnin prosessien automatisointia, joka vähentää työmäärää rutiininomaisissa ja toistuvissa markkinoinnin työtehtävissä. Ostoprosessin eri vaiheissa oleville asiakkaille voidaan tuottaa oikeanlaista sisältöä oikeaan aikaan.

Markkinoinnin automaatio mahdollistaa digitaalisten myyntiputkien rakentamisen. Myyntiputkissa yhdistetään perinteistä ja digitaalista mainontaa, analytiikkaa sekä automaattista sisällöntuotantoa. Automaation tavoitteena on tuottaa myyjille mahdollisimman valmiita asiakasrekistereitä tai myyntiliidejä.

Automaation avulla asiakasta voidaan palvella vuorokauden ympäri, ja tuottaa kiinnostavaa sisältöä juuri silloin, kun sen kuluttamiseen on aikaa.

Mitä markkinoinnin
automaatio on?

Markkinoinnin automaatio tarkoittaa lyhyesti sanottuna markkinoinnin prosessien automatisointia, joka vähentää työmäärää rutiininomaisissa ja toistuvissa markkinoinnin työtehtävissä. Ostoprosessin eri vaiheissa oleville asiakkaille voidaan tuottaa oikeanlaista sisältöä oikeaan aikaan.

Markkinoinnin automaatio mahdollistaa digitaalisten myyntiputkien rakentamisen. Myyntiputkissa yhdistetään perinteistä ja digitaalista mainontaa, analytiikkaa sekä automaattista sisällöntuotantoa. Automaation tavoitteena on tuottaa myyjille mahdollisimman valmiita asiakasrekistereitä tai myyntiliidejä.

Automaation avulla asiakasta voidaan palvella vuorokauden ympäri, ja tuottaa kiinnostavaa sisältöä juuri silloin, kun sen kuluttamiseen on aikaa.

DIMMA-Markkinoinnin-automaatio
DIMMA-Markkinoinnin-automaatio

Mitä hyötyä on markkinoinnin automaatiosta?

1. Asiakkaat ovat valmiimpia ostamaan

Auttaa tunnistamaan, lämmittämään ja tavoittamaan ostoaikeissa olevat asiakkaat. Sisällön personointi ja oikea-aikainen lähestyminen jalostaa liidiä. Automaation avulla voidaan käsitellä suurempaa asiakasmäärää, jolloin kylmäsoittojen sijaan myynnille saadaan enemmän ja parempia liidejä.

2. Yhdistää myynnin ja markkinoinnin

Markkinoinnin automaation toteuttaminen vaatii toimiessaan markkinoinnin ja myynnin aidon yhdistämisen. Automatisointi pakottaa tarkastelemaan myyntiä ja markkinointia kokonaisuutena, jossa on määritelty tavoitteet, toimenpiteet ja mittarit eri toiminnoille. Tämän prosessin läpivienti kehittää jo itsessään markkinoinnin tehokkuutta.

3. Parantaa asiakaskokemusta

Toimii hyvän asiakaskokemuksen kivijalkana. Automaation avulla voidaan varmistaa, että verkkosivuille saavuttuaan asiakas näkee hänelle sopivaa sisältöä, hänelle suositellaan sopivaa tuotetta ja vastataan mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Automaation avulla voidaan hoitaa myös asiakassuhteita jo ostaneisiin asiakkaisiin.

4. Vähentää markkinointikustannuksia

Vapauttaa resursseja ja vähentää toistuvia markkinoinnin työtehtäviä. Mittaamalla ja analysoimalla voidaan käyttää maksettua mainontaa juuri silloin ja niille kohderyhmille, kuin on tarpeen.

Mitä hyötyä on markkinoinnin automaatiosta?

1. Asiakkaat ovat valmiimpia ostamaan

Auttaa tunnistamaan, lämmittämään ja tavoittamaan ostoaikeissa olevat asiakkaat. Sisällön personointi ja oikea-aikainen lähestyminen jalostaa liidiä. Automaation avulla voidaan käsitellä suurempaa asiakasmäärää, jolloin kylmäsoittojen sijaan myynnille saadaan enemmän ja parempia liidejä.

2. Yhdistää myynnin ja markkinoinnin

Markkinoinnin automaation toteuttaminen vaatii toimiessaan markkinoinnin ja myynnin aidon yhdistämisen. Automatisointi pakottaa tarkastelemaan myyntiä ja markkinointia kokonaisuutena, jossa on määritelty tavoitteet, toimenpiteet ja mittarit eri toiminnoille. Tämän prosessin läpivienti kehittää jo itsessään markkinoinnin tehokkuutta.

3. Parantaa asiakaskokemusta

Toimii hyvän asiakaskokemuksen kivijalkana. Automaation avulla voidaan varmistaa, että verkkosivuille saavuttuaan asiakas näkee hänelle sopivaa sisältöä, hänelle suositellaan sopivaa tuotetta ja vastataan mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Automaation avulla voidaan hoitaa myös asiakassuhteita jo ostaneisiin asiakkaisiin.

4. Vähentää markkinointikustannuksia

Vapauttaa resursseja ja vähentää toistuvia markkinoinnin työtehtäviä. Mittaamalla ja analysoimalla voidaan käyttää maksettua mainontaa juuri silloin ja niille kohderyhmille, kuin on tarpeen.

Haluaisitko tietää markkinoinnin automaatiosta
lisää tai pohtia, voisiko se toimia teillä?

Haluaisitko tietää markkinoinnin automaatiosta
lisää tai pohtia, voisiko se toimia teillä?

Yhteydenottolomake

Ole hyvä, jätä viesti