Dimma

Digitaalinen markkinointi on osa aktiivista myyntiä

Digitaalinen markkinointi on nykyisin osa jokaisen yrityksen toimintaa.

Maailma on kehittynyt entistä digitaalisemmaksi. Digitaalinen markkinointi ei ole enää uusi käsite, vaan siitä on tullut osa jokaisen yrityksen markkinointia. Muutokset kuluttajakäyttäytymisessä ovat olleet nopeita. Digitaalinen markkinointi, sen teknologiat ja kanavat mahdollistavat nopean reagoinnin, analysoinnin sekä entistä paremman markkinoinnin tehokkuuden.

Digitalisoitumisen myötä myös aktiivisen myynnin tapa on muuttunut. Ennen tarvekartoitus tehtiin vasta asiakkaan luona. Nyt tietoa asiakkaasta on saatavilla jo huomattavasti aikaisemmin. Digitaalisen markkinoinnin avulla myyjä voi tarjota paremmin tarpeeseen ja ajoitukseen sopivaa ratkaisua.

Digitaalinen markkinointi on osa aktiivista myyntiä

Digitaalinen markkinointi on nykyisin osa jokaisen yrityksen toimintaa.

 

Maailma on kehittynyt entistä digitaalisemmaksi. Digitaalinen markkinointi ei ole enää uusi käsite, vaan siitä on tullut osa jokaisen yrityksen markkinointia. Muutokset kuluttajakäyttäytymisessä ovat olleet nopeita. Digitaalinen markkinointi, sen teknologiat ja kanavat mahdollistavat nopean reagoinnin, analysoinnin sekä entistä paremman markkinoinnin tehokkuuden.

Digitalisoitumisen myötä myös aktiivisen myynnin tapa on muuttunut. Ennen tarvekartoitus tehtiin vasta asiakkaan luona. Nyt tietoa asiakkaasta on saatavilla jo huomattavasti aikaisemmin. Digitaalisen markkinoinnin avulla myyjä voi tarjota paremmin tarpeeseen ja ajoitukseen sopivaa ratkaisua.

dimma-markkinoinnintyokaluja
dimma-markkinoinnintyokaluja

Miksi digimainonta on tehokasta?

Digimainonnan tehokkuus perustuu kolmeen asiaan:

 

1. Digitaalisen mainoksen jakelukustannukset ovat edulliset.

 

2. Digitaalinen mainonta voidaan helposti kohdentaa oikeaan kohderyhmään ja ostoprosessin vaiheeseen.

 

3. Digitaalinen mainonta on täysin mitattavissa, analysoitavissa, testattavissa ja optimoitavissa.

Miksi digimainonta on tehokasta?

Digimainonnan tehokkuus perustuu kolmeen asiaan:

 

1. Digitaalisen mainoksen jakelukustannukset ovat edulliset.

 

2. Digitaalinen mainonta voidaan helposti kohdentaa oikeaan kohderyhmään ja ostoprosessin vaiheeseen.

 

3. Digitaalinen mainonta on täysin mitattavissa, analysoitavissa, testattavissa ja optimoitavissa.

Näitä etuja saavutat digimarkkinoinnilla:

1. Digimarkkinointi on kustannustehokasta

Digitaalisen markkinoinnin yksi suurimmista eduista on kustannustehokkuus. Markkinointi voidaan kohdistaa juuri oikein, jolloin maksetaan vain klikkauksista eli asiakkaista jotka päätyvät verkkosivuillesi. Alhaisten kustannuksien vuoksi markkinoinnilla on mahdollisuus tavoittaa suuria määriä oikeita asiakkaita. Niitä asiakkaita, jotka ovat kiinnostuneita tuotteistasi tai palveluistasi juuri nyt.

2. Tulosten mittaaminen on helppoa

Digimarkkinoinnin yksi vahvuuksista on mitattavuus. Mitattavuuden avulla voidaan tarkalleen nähdä sijoitettujen eurojen tuotto. Digimarkkinoinnin etuna on myös jäljitettävyys. Voimme selvittää mistä ja milloin asiakkaat tulevat verkkosivuillesi, mistä sisällöistä he ovat kiinnostuneimpia, mitkä ovat tarkalleen heidän tarpeensa, jopa se milloin hankinta aiotaan tehdä.

3. Markkinointia voidaan kohdistaa tehokkaasti

Digitaalisessa markkinoinnissa mainoksia ja sisältöä on mahdollisuus kohdentaa asiakkaan kiinnostuksen kohteiden, asuinpaikan, iän, sukupuolen, siviilisäädyn tai ajan perusteella. Mainoksen näkevät tarvittaessa vain ostoaikeissa olevat potentiaaliset asiakkaat. Aiemmin kiinnostuneita asiakkaita voidaan tarvittaessa herätellä uudelleen. Digitaalinen markkinointi antaa myös hyvän mahdollisuuden asiakassuhteen jatkuvaan hoitamiseen.

4. Yhteys asiakkaaseen voidaan luoda vaivattomasti

Digitaalisuus on muuttanut asiakkaiden ostokäyttäytymistä. Ihmiset etsivät verkosta tietoa yrityksen tuotteista tai palveluista. Verkkosivusto ja muut kanavat ovat loistava alusta luoda yhteys asiakkaaseen. Lisäksi erilaiset digitaaliset työkalut, kuten somekanavat tai chat-palvelu verkkosivuilla madaltavat merkittävästi asiakkaan yhteydenottokynnystä.

Näitä etuja saavutat digimarkkinoinnilla:

1. Digimarkkinointi on kustannustehokasta

Digitaalisen markkinoinnin yksi suurimmista eduista on kustannustehokkuus. Markkinointi voidaan kohdistaa juuri oikein, jolloin maksetaan vain klikkauksista eli asiakkaista jotka päätyvät verkkosivuillesi. Alhaisten kustannuksien vuoksi markkinoinnilla on mahdollisuus tavoittaa suuria määriä oikeita asiakkaita. Niitä asiakkaita, jotka ovat kiinnostuneita tuotteistasi tai palveluistasi juuri nyt.

2. Tulosten mittaaminen on helppoa

Digimarkkinoinnin yksi vahvuuksista on mitattavuus. Mitattavuuden avulla voidaan tarkalleen nähdä sijoitettujen eurojen tuotto. Digimarkkinoinnin etuna on myös jäljitettävyys. Voimme selvittää mistä ja milloin asiakkaat tulevat verkkosivuillesi, mistä sisällöistä he ovat kiinnostuneimpia, mitkä ovat tarkalleen heidän tarpeensa, jopa se milloin hankinta aiotaan tehdä.

3. Markkinointia voidaan kohdistaa tehokkaasti

Digitaalisessa markkinoinnissa mainoksia ja sisältöä on mahdollisuus kohdentaa asiakkaan kiinnostuksen kohteiden, asuinpaikan, iän, sukupuolen, siviilisäädyn tai ajan perusteella. Mainoksen näkevät tarvittaessa vain ostoaikeissa olevat potentiaaliset asiakkaat. Aiemmin kiinnostuneita asiakkaita voidaan tarvittaessa herätellä uudelleen. Digitaalinen markkinointi antaa myös hyvän mahdollisuuden asiakassuhteen jatkuvaan hoitamiseen.

4. Yhteys asiakkaaseen voidaan luoda vaivattomasti

Digitaalisuus on muuttanut asiakkaiden ostokäyttäytymistä. Ihmiset etsivät verkosta tietoa yrityksen tuotteista tai palveluista. Verkkosivusto ja muut kanavat ovat loistava alusta luoda yhteys asiakkaaseen. Lisäksi erilaiset digitaaliset työkalut, kuten somekanavat tai chat-palvelu verkkosivuilla madaltavat merkittävästi asiakkaan yhteydenottokynnystä.

Haluaisitko, että yrityksesi digimarkkinointi
olisi systemaattista ja tehokasta?

Haluaisitko, että yrityksesi digimarkkinointi
olisi systemaattista ja tehokasta?

Yhteydenottolomake

Ole hyvä, jätä viesti